عید نوروز ایرانی یك فرصت مغتنم
نوشته شده توسط : breketid

آداب اسلام این است كه از همه‌ فرصت ها، از همه‌ لحظه‌هاي زندگي، از همه مقاطع حیات در شكل هاي گوناگون استفاده شود، براي تكامل انسان، براي پیشرفت معنوي و مادي نوع بشر.

ما ایراني‌ها می توانیم با استفاده از این مناسبت، به كارهایي كه اسلام ما را به آن دعوت كرده است و در جهت احكام اسلامي و معارف اسلامي حركت كنیم، خودمان را با اهداف عالیه اسلام آشنا كنیم. در این ایام، صله رحم، توجه به خداي متعال، شنیدن سخنان خوب از یكدیگر، و اجتماع در مراكز دیني و معنوي، از آن فرصت هاي مغتنمي است كه باید از آن استفاده كرد.

حقیقت این است كه مردم عزیز كشور ما در طول سالیان متمادي و بخصوص در اوقات حاكمیت نظام اسلامي بر كشور، از عید نوروز هم براي معنویت، براي معرفت، براي نزدیكي به خدا استفاده كرده‌اند. شاهد هم این است كه شما در ساعت تحویل اگر ملاحظه كنید، مي‌بینید بیشتر مردم در مراكز دیني، در بارگاه‌ها، در زیارتگاه‌ها و مشاهد مشرفه و در مساجد مشغول توجه و دعا و ذكرند.

معناي این حركت عظیم این است كه ملت ایران از این آئین و از این سنت هم براي دین بهره‌برداري می كند. این باید خط شاخصي باشد براي ما در همه‌ امور كه براي پیشرفت معرفت خود، معنویت خود، دین خود، استقرار احكام اسلامي و معارف اسلامي و اخلاق اسلامي بهره‌برداري كنیم.

* از بیانات رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی (اول فروردین 1390)

فراهنگ**1003**





:: برچسب‌ها: گل ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: